حاج عباس ایروانی بنیانگذار هلدینگ عظام

عباس ایروانی کارآفرین برتر و بنیانگذار مجموعه عظام

حاج عباس ایروانی بنیانگذار هلدینگ عظام

عباس ایروانی کارآفرین برتر و بنیانگذار مجموعه عظام

  • ۰
  • ۰

انتخابات انجمن صنفی سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

همکاران محترم : جهادگران معظم  عرصه تولید

با سلام و احترام

با نگاهی اجمالی به گذشته صنعت خودرو بی شک می توان گفت که اتفاقات و تغییرات حادث شده در ۴ سال گذشته بسیار بی سابقه ‘ قابل تامل و عبرت آموز می باشد در ابتدا مختصری از تغییرات حادث شده حضورتان ایفاد میگردد:

۱- افزایش غیر قابل پیش بینی تغییر نرخ ارز از ۱۲۲۶۰ ریال به ۳۵۰۰۰ ریال و تغییرات غیر عادی نرخ مواد اولیه شرکتهای داخلی نظیر پتروشیمی ها ، ایرالکو ، فولاد مبارکه ، فولاد الیاژی یزد فراتر از تغییرات  نرخ ارز

۲- توقف خرید های اعتباری ناشی از تحریمهای بین المللی و جایگزینی وثیقه نقدی ۱۳۵% به علت حذف سوئیفت ‌

۳- افزایش نرخ بهره تسهیلات بانکی از ۱۷% به ۲۷% الی ۳۲% و افزایش نرخ سود سپرده های بانکی که موجب سرازیر شدن نقدینگی از بنگاههای تولیدی به سمت سپرده گذاری بانکی و افزایش چند برابری تعداد موسسات مالی و تعطیلی بسیاری از بنگاههای تولیدی علی الخصوص قطعه سازی گردید.

۴- توقف ارسال قطعات از پژو فرانسه به ایران خودرو در تیرماه ۹۱

۵- عدم تعیین تکلیف قیمت خودرو در ۹ ماهه اول سال ۹۱ ‘ مصاحبه جنجالی و ویرانگر رئیس جمهور سابق بر علیه صنعت خودرو با جمله معروف “کیلویی چند؟؟” و شروع بازیهای بی پایان و پوپولیستی شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو ‘

۶- چند قفله کردن بانک ها و موسسات مالی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات به خودرو سازان و جمله معروف رئیس بانک مرکزی ” آب به میت دادن”  

۷-تشدید منفی گرایی نسبت به صنعت خودرو بر اساس رویکردهای سازمان یافته مبتنی بر اظهار نظرهای غیر کارشناسی در رسانه ها، سایتها و افراد غیر مرتبط سناریوی جدید به اصطلاح تحریم داخلی

۸- تحریم رسمی صنعت خودرو در تیرماه سال ۱۳۹۲ توسط دشمن اصلی ملت ایران دولت آمریکا به نحوی که واردات قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو متوقف گردید

۹- حبس جریان نقدیندگی در سال ۹۲  به علت تولید خودروها با کسری قطعات و اختلال شدید در بازپرداخت مطالبات سازندگان به علت تجاری نشدن خودروها

۱۰- تغییر شرایط بازار محیطی صنعت خودرو ‘ ورود جدی رقباء جدید به خصوص خودروهای چینی و حاکم شدن رکود توام با توقف گردش پول و نقدینگی در اقتصاد کشور از سه ماهه دوم سال ۹۴ و سرایت رکود به حوزه فروش محصولات خودروسازان به نحوی که تولید در سه ماهه سوم به طرز غیر قابل تصور افت پیدا نمود نگرانی فزاینده و به مراتب وسیع تر از شرایط تورمی بر این صنعت حاکم گردید.

۱۱- تشدید موج منفی تبلیغاتی در رسانه ملی ‘ سایت ها و جراید کثیر الانتشار بر علیه صنعت خودرو و ایجاد کمپین مشکوک “تحریم خرید خودروی داخلی ” در فضای مجازی

پرداختن به جزئیات و عوارض حوادث فوق الذکر مجالی دیگر می طلبد ولیکن این اتفاقات بسیار ویرانگر و مخرب با همدلی و اتحاد میان تولیدکنندگان قطعات خودرو و خودروسازان به نحو احسن مدیریت شد به صورتی که با حداقل رساندن آسیبهای ناشی از تهدیدهای صورت گرفته مراتب باعث توانمندی و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در صنعت خودروی ایران شد .

 در این فرصت محدود فقط به عوارض مخرب بحران سال ۹۴ اشاره نمائیم که اگر نبود تدبیر و درایت مسئولان ارشد وزارت صنعت توام با همگرایی و اتحاد شرکتهای خودروساز و سازندگان قطعات در اخذ تسهیلات بانکی جهت فروش ۱۱۰ هزار خودرو ‘ بی شک در حال حاضر فروپاشی و توقف کامل این صنعت و بیکاری هزاران نفر را می بایست نظاره گر باشیم. لذا کاملا بدیهی و مشخص است که طوفان حوادث این صنعت را در برگرفته و هنوز هم سایه شوم و خوفناک رکود از این صنعت رخت بر نبسته است بلکه تهدیدهای جدید ناشی از کمبود منابع ارزی و افزایش نرخ ارز به علت افت محسوس قیمت جهانی نفت و ورود جدی تر رقباء جدید آسیایی و اروپائی در بازار خودروی ایران ‘ رویکردهای سختگیرانه وزارت دارائی ‘ وزارت کار و تامین اجتماعی ‘ سیستم بانکی ‘ سیستم گمرکات جهت کسب درآمد حداکثری و پوشش کسری بودجه دولت ناشی از کاهش درآمد نفت و……. چالش های جدیدی را در سال ۹۵ پیش روی صنعت خودروی ایران ایجاد نموده است  در این اوضاع و احوال بحرانی و طوفانی تفکراتی که بر مبنای ایده های منسوخ و تاریخ گذشته جهت رسیدن به منافع فردی و گروهی خویش و کسب هویت کاذب در میان قطعه سازان محترم بر طبل تفرقه و اختلاف بین قطعه سازان با یکدیگر  و از طرفی بین سازندگان قطعات و خودروسازان می کوبند به مثابه ویروسی مخرب عمل می نمایند که پیکره موجود زنده ای که در حال مبارزه و مقابله با شرایط سخت محیطی می باشد را نحیف و ضعیف می سازند و آب به آسیاب جریانات اقتصادی و سیاسی حامی واردات خودرو میریزند

حال که در آستانه انتخابات مجدد انجمن قطعه سازان خودرو در شهریور ماه ۹۵ هستیم بایستی از این تفکر مسموم و کشنده پرهیز کرد و می بایست همت نمود تا هیئت مدیره ای تشکیل شود که علاوه بر فراگیر بودن ‘ اعضاءی آن باید جهت حفظ و صیانت از حقوق مشروع این صنعت دارای ارتباطات قوی و موثرو تاثیر گذار با نهادهای قانون گذاری ‘ اجرایی و رسانه ای کشور باشند و به جای کسب انتفاع و امتیازات فردی به مصالح و منافع عمومی صنعت خودرو بیاندیشند.

به راستی علت اصلی اینکه صنعت خودرو علیرغم تمام دستاوردها و زحمات صورت گرفته در نزد افکار عمومی جامعه همیشه محکوم بوده و به چشم یک صنعت مزاحم و زیاده خواه و ناقض حقوق مردم دیده میشود چیست ؟ اگر هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در قبل به جای ایجاد بحث های تفرقه انگیز و مجادلات و مشاجرات بیهوده در درون محیط صنعت از طریق ساخت مستند فنی و هنری از سرمایه گذاری وسیع صورت گرفته جهت تولید قطعات در زنجیره تامین قطعات خودرو و نمایش منظم آن در شبکه های صدا و سیما یا برگزاری اردوهای فنی جهت بازدید گروهی دانشجویان ‘ اساتید دانشگاهها ‘ نمایندگان مجلس ‘ ارباب رسانه و جراید به معرفی جامع این صنعت به افکار عمومی جامعه می پرداخت امکان بروز و ظهور پدیده موج منفی تبلیغاتی و رسانه ای و کمپین های مجازی به حداقل و از سوی دیگر احترام و باور عمومی به این صنعت به حداکثر می رسید ولی متاسفانه تاکنون چنین امر بدیهی و محرز تاکنون عملیاتی نشده است و……………

لذا در این مجال با لحاظ نمودن ملاحظات فوق الذکر و ضرورتهای حال حاضر صنعت خودرو به اعتماد حداکثری از سوی شما نیازمندیم تا انشاءالله با رویکرد همگرایی و هم افزایی به سوی توسعه و تعالی صنعت خودرو و رفع چالش های پیش رو حرکت  کنیم.

  • ۹۵/۰۶/۱۷
  • عباس ایروانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی